BERITA KCS REDHA

Apa orang kata fasal KCS...apa pula kita kata fasal KCS...macam-macam orang kata...



Wednesday, August 4, 2010

TAHNIAH PASUKAN PERAHU PANJANG KCS.....KCS TETAP UNGGUL...

04 Ogos 2010
Tg Chali, Alor Setar

Sukan Sungai 2010 mencatat sejarah manis apabila
Pasukan Perahu Panjang KCS berjaya menewaskan Pasukan Perahu Panjang Pegawai Persekutuan. Kejayaan meninggalkan jauh pasukan

Turun ke garisan permulaan dengan penoh bergaya dan yakin

Pegawai Persekutuan memang tidak dijangkakan sama sekali...namun itulah jika ada kerjasama dan latihan yang berkesan pada akhirnya akan membuahkan kejayaan yang cemerlang. Catatan masa dibawah 5 minit membuktikan KCS tidaklah selekeh yang disangkakan..Kebetulan hari ini ada satu artikel di Utusan Malaysia yang bercerita tentang keunggulan KCS dan ada kalangan-kalangan tertentu yang gemar mempelekehkan institusi KCS sekaligus memperlekehkan Pegawai Tadbir Negeri Kedah.

Cuma saya terkilan sikit kerana tidak sama-sama turun kayuh kerana ada sedikit masalah kesihatan menghalang saya dari terlibat terlalu aktif. Aktiviti kayuh perahu panjang memang terlalu keras dan boleh memberi kesan kepada kesakitan tulang belakang, Namun saya turun juga mengikuti latihan-latihan yang diadakan semata-mata nak sama-sama merasai aktiviti2 kecergasan yang diadakan. Sekurang-kurang berpeluang senaman yang baik untuk kesihatan. Perkara penting ialah pergaulan saya dengan pegawai-pegawai tadbir negeri terutama yang junior lebih erat dan mesra... Itu yang pentingnya..Saya tidak mahu ketinggalan dari Pasukan Perahu Panjang KCS ini kerana sejak awal masuk kerja KCS ini setiap tahun saya tidak pernah ketinggalan mengambil bahagian dalam Pasukan Perahu Panjang KCS.

Asri Redha
Teratak Kasih Alor Setar,

No comments:

Post a Comment